sâmbătă, 7 ianuarie 2012

Pridvorul unei vile interbelice


Aparitie inedita, aceasta vila interbelica in stil neo-romanesc cu pridvor etaleaza tipul caracteristic de arcade pe stalpisori de lemn preluat identic din arhitectura traditionala a caselor de tara din zona Munteniei, comun in Bucurestiul sec.18 si a primei jumatati a celui urmator. Se stie ca pridvoarele cu arcade autentice, ale caselor vechi, sunt raritati. Exact aceeasi forma a arcadelor se mai vede azi doar la faimoasa galerie a Hanului lui Manuc (1802) si la casa cu pridvor din Serban Voda (sfarsit de secol 18)  (vezi "Vechile case cu pridvor din Bucuresti")


4 comentarii:

  1. O casa in egala masura foarte interesanta, desi probabil antebelica, se afla pe Strada Parfumului. In stil neoromanesc, are un pridvor cu coloane de lemn sculptat. Este abandonata. Am pus o fotografie aici, cam chinuita insa abia am reusit sa 'strecor' obiectivul prin zabrelele gardului: http://tinyurl.com/7uwnd5m (in josul paginii).

    RăspundețiȘtergere
  2. Alexandru, stiu casa de pe Parfumului. Intr-adevar, trebuie sa fie de inceput de secol 20 sau chiar sfarsit de secol 19, dintr-o perioada mai timpurie a stilului neo-romanesc. Intamplator am fotografiat-o si eu recent, dar peste gard :) fotografia este pe pagina de FB: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.208164092586621.49514.116463651756666&type=3
    Cum spuneam, imi place foarte mult site-ul tau. Cred ca este singurul de felul asta in limba engleza.

    RăspundețiȘtergere
  3. In afara de al meu, desigur :o))

    O postare interesant, Cristina - inca o casa frumoasa pe care imi doresc s-o visitez cand mai vin la Bucuresti. Felicitari.

    Sarah

    RăspundețiȘtergere
  4. Cand vii in Bucuresti mergem sa o vezi:) Thank you for visiting my site Sarah!

    RăspundețiȘtergere